03 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2015
Δίκη για Ελληνικό Άγαλμα από τη Λιβύη

Ένα μοναδικό επιτύμβιο άγαλμα του 3ου αιώνα π.Χ. από την ελληνική αποικία της Κυρήνης στη Λιβύη απασχολεί βρετανικό δικαστήριο. Το άγαλμα θεωρείται προϊόν λαθρανασκαφής και παράνομης εξαγωγής από τη Λιβύη το 2011, η οποία ενδιαφέρεται για τον επαναπατρισμό του.

Στο άγαλμα απεικονίζεται μια γυναίκα να φορά ένα πλούσιο σε πτυχώσεις ιμάτιο με κουκούλα και σε κάθε χέρι από ένα βραχιόλι σε σχήμα φιδιού, ενώ στο δεξί να κρατά μια κούκλα. Ο δικαστής Τζον Ζάνι από το Ειρηνοδικείο του Γουεστμίνστερ, που συνοδευόταν από δικηγόρους και νομικούς συμβούλους, επιθεώρησε το άγαλμα που βρίσκεται τώρα εντός του περίφημου Βρετανικού Μουσείου και έλαβε γνώση όλων των διαθέσιμων στοιχείων.

Το άγαλμα αποκαλύφθηκε σε μια αποθήκη του Δυτικού Λονδίνου από τελωνειακούς υπαλλήλους το 2011 για να καταλήξει, δύο χρόνια αργότερα στο Βρετανικό Μουσείο. Σήμερα το μουσείο αναμένει την απόφαση του δικαστηρίου επί του ιδιοκτησιακού καθεστώτος. Σύμφωνα με τον επιμελητή των ελληνικών γλυπτών στο Βρετανικό Μουσείο, Πίτερ Χιγκς, το άγαλμα που πιθανότατα απεικονίζει την Περσεφόνη ή την ίδια τη νεκρή, όταν ήρθε στο Μουσείο έδειχνε «φρέσκο», δηλαδή «αρκετά πρόσφατα ανασκαμμένο».

Πηγή: Έθνος

Δίκη για Ελληνικό Άγαλμα από τη Λιβύη

Ένα μοναδικό επιτύμβιο άγαλμα του 3ου αιώνα π.Χ. από την ελληνική αποικία της Κυρήνης στη Λιβύη απασχολεί βρετανικό δικαστήριο. Το άγαλμα θεωρείται προϊόν λαθρανασκαφής και παράνομης εξαγωγής από τη Λιβύη το 2011, η οποία ενδιαφέρεται για τον επαναπατρισμό του.

Στο άγαλμα απεικονίζεται μια γυναίκα να φορά ένα πλούσιο σε πτυχώσεις ιμάτιο με κουκούλα και σε κάθε χέρι από ένα βραχιόλι σε σχήμα φιδιού, ενώ στο δεξί να κρατά μια κούκλα. Ο δικαστής Τζον Ζάνι από το Ειρηνοδικείο του Γουεστμίνστερ, που συνοδευόταν από δικηγόρους και νομικούς συμβούλους, επιθεώρησε το άγαλμα που βρίσκεται τώρα εντός του περίφημου Βρετανικού Μουσείου και έλαβε γνώση όλων των διαθέσιμων στοιχείων.

Το άγαλμα αποκαλύφθηκε σε μια αποθήκη του Δυτικού Λονδίνου από τελωνειακούς υπαλλήλους το 2011 για να καταλήξει, δύο χρόνια αργότερα στο Βρετανικό Μουσείο. Σήμερα το μουσείο αναμένει την απόφαση του δικαστηρίου επί του ιδιοκτησιακού καθεστώτος. Σύμφωνα με τον επιμελητή των ελληνικών γλυπτών στο Βρετανικό Μουσείο, Πίτερ Χιγκς, το άγαλμα που πιθανότατα απεικονίζει την Περσεφόνη ή την ίδια τη νεκρή, όταν ήρθε στο Μουσείο έδειχνε «φρέσκο», δηλαδή «αρκετά πρόσφατα ανασκαμμένο».

Πηγή: Έθνος

Τα πιο διαβασμενα